fredag 14 oktober 2011

|Herrar| Inför: Lönsboda

Äntligen helg! Nu är det inte helt spikat att jag ska kolla på matchen, men helt säkert att jag inte filmar. Tiden räcker helt enkelt inte till i tentaperioderna.

Vare sig jag kommer eller inte står Lönsboda för motståndet, som vi aldrig (vad jag vet) har mött i en tävlingsmatch förut. En träningsmatch förra säsongen slutade 6-4 till Slätafly efter en ganska tafflig insats som avgjordes i första perioden som slutade 5-1 till Slätafly.

Viktor säger såhär om matchen:

Då var det dags för andra hemmamatchen för säsongen. Efter en tung sudden förlust senast mot Munka-Ljungby så tar vi nya tag i helgens match och från densamma tar vi gärna med oss den tredje perioden som var den överlägset bästa sett till kvalitén på vårt spel.

Vad vet vi då om våra motståndare? Jo, det är en nykomling som vann sin div 2 serie förra säsongen, detta gjorde man genom att vara ett jämt och stabilt lag som känner varandra väldigt väl.

Vad blir viktigt i denna match? För vår del kommer det bli väldigt viktigt med tålamod i spelet, plus att vi behöver höja bolltempot i det uppställda spelet. Detta är något som vi jobbat hårt med under den gångna träningsveckan tycker också att det ser bättre och bättre ut.

Läget i truppen ser bra ut, vi har fortfarande Simon Lundström borta men han är nu i träning med övriga laget. Saknas i denna match gör också Pierre Nilsson. Vi har också en debutant till denna match det är Alexander Hällgren som gör debut i den blå Flyers tröjan.

Då så kära publik hjälp oss lyfta taket på borgen!!!!

Dehär är Flyers
Tr. Viktor Larsson
 Jomän! För er som har missat det, kolla flyerstipset, skicka in ditt tips och flexa dina tipmuskler med Flyersbloggen, C.H, G, a.l och grabbarna.

Annars säger jag bara, vi ses (kanske) på söndag!

2 kommentarer:

Oscar sa...

JM, om du inte ska kolla på plats så rekommenderar jag https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/reloadevery/ om du kör firefox (finns nog till fler webläsare också), så slipper du slita på tagentbordet ;)

JM sa...

Räddaren i nöden :) Finns en liveuppdatering som uppdateras automatiskt har jag märkt.