måndag 7 februari 2011

Helgens resultat

En ganska lugn helg beroende på damernas lucka i spelschemat och Finnkampen. Några av ungdomslagen var dock igång och jag var själv på plats och såg P98 och P96.

P98 Slätafly - Gantesbo IBK, 3-4
P96 Slätafly - Örlogsstadens IBK, 3-3
F96 Slätafly - Mörbylånga GOIF, 3-2
P94 Örlogsstadens IBK - Slätafly, 3-6

Slätaflys P94 mötte alltså jumbon i serien som hittills inte tagit en enda poäng i serien och därför var det endast seger som gällde. Grabbarna gjorde vad som krävdes och slutresultatet skrevs till vinst med 6-3 och de tog med sig tre sköna poäng hem till Torsås som blir viktiga i fighten om slutplacering när serien summeras till våren

Tjejerna vann en tight match mot Mörbylånga och ligger nu på tredje plats i serien, med lika många inspelade poäng som tvåan Borgholm, som i helgen spelade lika mot Vöikers IBK 1. Alltid härligt att vinna en jämn match och racet om andraplatsen i serien kommer bli mycket roligt att följa.

P98-matchen såg jag och referatet ligger här.

Även vårt P96-lag spelade match och jag missade tyvärr halva matchen men matchen skall fram till dess ha präglats av ett bortalag som spelade fult med onödiga efterslängar som hejades på ifrån bänken (inte från deras ledare dock) vilket fick matchen att anta en mycket tjurig karaktär med två lag som hellre gick på spelare än på boll samt mycket osportsligt snack mellan lagen. När jag kom stod det 0-1 till bortalaget men Slätafly kvitterade så fort jag satt mig. Bortalagets spel bestod mest utav bolltransporter längs sargerna från någon av deras snabba kantlöpare och inget utav lagen hade något ordnat spel, dock har båda lagen många lägen, de flesta utav dessa uppkommer efter slumpsituationer. På några av dessa blir det också mål, när det är några minuter kvar av matchen är ställningen 2-3. Då får planens bästa spelare för dagen Emil Jonsson bollen och skjuter ett snabbt skott någon decimeter över golvet som målvakten är chanslös på. Målet är det sista i matchen och slutresultatet skrivs till 3-3, som jag tycker är rättvist, men jag såg som sagt endast andra halvan av matchen.

En mycket svår match att referera, säkert ännu svårare att spela på grund av spelet på planen. Några P98-killar var också med och gjorde bra ifrån sig trots att två år är stor skillnad i denna åldern. Mina plus går till redan nämnde Emil Jonsson och målvakten Philip Strandberg som stod för ett par riktigt trevliga tv-räddningar.

Inga kommentarer: