måndag 14 februari 2011

|Herrar B| Slätafly - Ljungbyholms GOIF, 10-5

Då har jag äntligen sett en match med Slätaflys framstjärt, Oldboys-laget 2.0. De gjorde mig inte besviken då allt utom juniscoachen fanns där. Han hade dock en fullgod ersättare i Simon Johansson som styrde och ställde med tordönsstämma och pekade med hela handen. Pappa bang-bang-kuckelu!

Tyvärr måste jag säga att jag missade Tims första (men inte sista) felträff för dagen som ledde fram till 1-0 men jag kom lagom för att se herr Nyström på hockeymaner plocka ner en puck boll med handen i mittzon. Ljungbyholms PP är dock relativt ofarligt och resultatlöst. Det får hemmaspelarna att vakna till liv och de går upp till en 5-0 ledning innan Ljungbyholm spräcker nollan, men Slätafly med fixstjärnan Bubben i spetsen stretar på och John Johnsson kan panga in 6-1 i periodens slutsekund. På tal om Johnsson, var är mellanbocken brodern? Skulle vara kul att se honom i tillsammans med grabbarna.

Andra perioden var lite avvaktande och slutade 1-1. Några fina anfall fick vi se och efter att Bubben instruerat Osa om sina löpvägar fick han ett gyllene läge på bortre stolpen, men missade. Vi fick också se en taktiskt mycket intressant PP uppställning med Osa som styrande, då mitt taktiska kunnande är tämligen begränsat har jag ingen aning om vad meningen var, men exotiskt var det sannerligen.

Tredje perioden var en enda stor smältdegel av hopp och förtvivlan, taktiska triumfer och prestationer samt några plastflisor från Lantis blad.
Det började bra för hemmalaget som utökade till 8-2, men sedan kom 8-3 och 8-4 i snabb följd och den glöd som det rutinerade orangea gänget fick var beundransvärd, man sprang och sprang och sprang men en mycket smart time-out av hemmalaget gjorde att luften gick ur och man kom aldrig närmre än så. Slutresultatet skrevs till 10-5 efter två mål av Gustah!

Inga kommentarer: