onsdag 29 februari 2012

Helgen som varit

Detta skrivs med ett par tre 60 timmarsveckor i ryggen (inklusive 14 mycket mysiga timmar i måndags, som ändå resulterade i 0 poäng på duggan), så om jag verkar oengagerad, lat och dryg är det för att allt är som vanligt! Precis som jag brukar när jag inte har lust att skriva en halv roman (eller, jag hade gärna gjort det om jag trodde att någon skulle läst) så länkar jag först ett youtube-klipp sedan skriver jag lite i förbifarten om en match jag inte tittade på och sedan ett par krystade rader om helgen som kommer.

Idag blir det garanterat gitarrfritt, utan falsett, ingen alkoholromantik och absolut inte något som får dina grannar att ringa nationella insatsstyrkan för att hindra dig att offra svarta getter i lätt obskyra ritualer till Hin Håles ära.


Både herrlaget och damlaget spelade mot jumbolaget i respektive serie och gjorde vad som förväntades av dem. Karin Söforth var helgens drottning och stod för hela sju poäng fördelat på fyra mål och tre assist. Johanna Strand gjorde sex poäng, 4+2, inte helt illa det heller. Som ni redan vet vann dom med 8-3 mot Fliseryd.

I herrarnas match mot Hovslätt var effektiviteten brutal och 6-1 efter första och 11-3 efter andra för 14-5 efter full tid är ju såklart väldigt trevligt att se såhär när målskillnadsjakten är så viktig. Ola gjorde fem poäng, 2+3 och Jens gjorde också fem poäng fördelade på samma sätt. Bilder från herrarnas match finns som vanligt på tommybodling.se.

På söndag väntar Röke på bortaplan och Röke på bortaplan, som dessutom slåss för sin överlevnad, är en potentiellt väldigt svår match. Jag kanske hinner skriva lite mer om den senare i veckan. Damerna har en spelledig helg, sedan väntar Nybro.

Nu ska jag svänga ihop något som inte framkallar omedelbara kräkreflexer i ett kök som saknar i princip allt utom diskberg (obligatorisk studentaccessoar). Vi får se hur det går. Förövrigt hoppas jag att några av er håller på Tottenham. In jår fejs, haha!

Vi hörs kära läsare!

Inga kommentarer: