torsdag 9 februari 2012

Inför Höllviken

Efter en veckas vila och byten av de kättingar som håller sporthallen i upprätt läge är det snart dags för match igen. Seriens bästa nykomling kommer på besök från Malmö och med sig tar dom revanschlusta, både från Slätaflys vändning i höstens möte och Rökes vändning förra veckan vilket tillsammans med Slätaflys goda form på hemmaplan med sju raka segrar (om man räknar med suddenvinsten mot Munka-Ljungby) borgar för en trevlig tillställning.

Höllviken vet jag i princip ingenting om mer än vad statistiken berättar: Ett ungt lag, medelåldern bland dom som gjort mer än fem matcher ligger på strax över 21 år, endast två spelare är 25 år eller mer. Johannes Wilhelmsson och Pontus Karlsson är deras bästa poängplockare på 28 respektive 21 poäng. Sen är det inte så mycket mer. Höllviken har hamnat lite i ett ingenmansland med hela sju poäng upp till Sävsjö på sjätte plats och fyra poäng ner till Carlshamn som jagar närmast efter, men man har ambitioner att ta sig upp på övre halvan. Jag tvivlar dock på att man tar in sju poäng på Sävsjö men kpppppdjhuhuasd... fan, florsocker på tangentbordet... löper inte någon som helst risk att åka ur. Det är nog ganska behagligt för ett ungt lag att gå in i varje match utan press. Ganska skönt för ett lag med spännande juniorer att i lugn och ro kunna indoktrinera framtida stöttepelare. Jag tror att dom skulle kunna vara en obehaglig upplevelse för topplagen i vår, men ett taggat Slätafly ska normalt vara numret för stort.
Jag ser mycket fram emot matchen, ska bli skönt att kolla på en hemmamatch igen, det har jag inte gjort sedan Carlshamn så jag är jävligt laddad. Sätter mig nog i S-hallen imorgon redan, så jag får en bra plats.

Bara för att det är roligt tänker jag tippa omgångens matcher:

Carlshamn - Örlogsstaden, 6-6
Engelholm - Kalmarsund, 8-6
Röke - Sävsjö, 4-9
Hovslätt - Munka-Ljungby, 3-8
Slätafly - Höllviken, 8-4

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kom florsockret möjligtvis från en semla??

JM sa...

Ett mycket rimligt antagande som i detta fall råkar vara helt korrekt. För dom som följt bloggen och läst att jag börjat flexa mina ståtliga (men ack så klena) muskler och är lite oroliga att jag fallit tillbaka i sedvanliga slackerspår har jag dock lugnande besked: Semlan saknade helt både grädde och mandelmassa. Dock syns spåren efter denna ljuva tillika jättesvenska specialitet tydligt på tangentbordet i allmänhet och p-tangenten i synnerhet varför jag lovat mig själv att aldrig mer kombinera blogmakeriet med liknande frosseri i framtiden.

Förresten kan jag passa på att tacka för kommentaren, jag blir alltid lika glad då det plingar till i inboxen (vilket kanske märks, både på längden av, och det pretentiösa anslaget, denna replik karaktäriseras av.) Nu vet jag ju att alla inte har lust, men om det inte är för mycket begärt ser jag gärna att ni skriver under kommentarerna med namn (eller åtminstone ett alias) för att göra dialogen mer personlig (hur personlig ettor och nollor på en datamaskin nu kan tänkas vara.)

Så tack igen. Vi ses imorgon gott folk!

Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte avslöja mitt namn i samband med bakelser, tårtor och liknande företeelser då jag hade blivit än mer retad för min figur. Kan dock avslöja att jag känner din trosförvant.

Anonym sa...

Tur inte ditt tips är igång längre :) Inte många rätt där!!

Mvh C.H.

JM sa...

Haha, aj. Som tur är så var jag ganska nära i rätt match.