fredag 2 mars 2012

Inför Röke

På söndag åker herrarna ner till Tyringe för att möta ännu ett bottenlag, nämligen det klassiska division 1 laget Röke IBK. Röke och Slätafly har utkämpat många bataljer genom åren och dessvärre har Röke länge spökat lite för Slätafly och om jag har fått mina siffror rätt har Slätafly endast tagit tre poäng av arton möjliga sedan säsongen 05/06 när matchen spelats i Skåne. 

Som tur är har Röke sedan dess blivit sämre och sämre och de två senaste säsongerna har matcherna gått till förlängning där Slätafly och Röke vunnit vars en. En tendens till trendbrott, men tydligt är ändå att Slätafly har haft stora problem med de vinröda på bortaplan. Sedan är väl frågan hur stor relevans matcher som spelades för sju år sedan har i helgens match, särskilt när man läser vilka som då ingick i Slätaflys trupp: Markus Rosenlund, Alexander Gummesson, Johan Kaldner och Jakob Rönnemalm är några exempel och endast sex stycken återfinns i dagens Slätafly förutom tränarduon. Jag tycker väl bara det är roligt att utmåla mig själv som Slätafly-nörd hardcore-stajl och leka med statistik.

På Rökes ganska taffliga blogg går följande att läsa:
Tiden går, 4 matcher kvar, 12 poäng kvar, 4 poäng upp. VI ska klara det, om vi så ska offra en kroppsdel eller två. Först ut för rakning är Slätafly/SK IBK, topplaget från Torsås från Småland.

Vad har vi då att säga om Slätafly? Som jag kommer kalla de hädanefter. Vad jag minns från bortamatchen från höstas då...

• Jo, god pasta med köttfärssås på något rastställe, perfekt styrka på köttfärssåsen.

• Med risk att jag inte får spela EN! sekund på söndag nämner jag ändå detta. En speciell utvisning signerat spelandetränare Jimmy Lagerkvist. (2+10), mer säger jag inte.

• Självklart var det en av dessa uddamålsförluster...

• Där fanns någon lirare som kunde det där med zorro... Vi åkte inte på ett, utan TVÅ sådana mål innan första perioden var över.

¤¤¤

Slätafly, ett gäng som ligger på andra plats, precis bakom Kalmarsund, men ändå samma poäng. Dock tycker jag att Kalmarsund är ett bättre lag och tror även att de tar förstaplatsen. Ursäkta att jag flög iväg från "ämnet". Men Slätafly, nja, trots att de har en bra defensiv grund, med endast 93 mål insläppta. Vilket är helt okej. Men det räcker inte till mot verken Kalmarsund i toppstriden eller på söndag.

¤¤¤

Just det, SÖNDAG 16.00!!! Trots lite solchans på söndag, så ska alla ta sitt pick och pack och komma till Hässleholm och Qpoolen. Fri Entré. Ta med vänner som ovänner!

¤¤¤
Med en nästan återställd Oscar Carlzon på banan och lite mindre förkylningar i truppen känns det bra. Två träning i kroppen denna veckan och en på fredag i vår tillfälliga borg, Qpoolen, ska nog göra gott. Då både underteckand och mittfältseleganten Bamse avstod fotbollen på tisdagen, så kunde Emil Martinsson leverara med två mål. Dock självmål. Det senare av dem var mycket snyggt, som självmål brukar vara. Slutresultat 3-2 till de äldre efter sudden death.

Bör kanske nämnas att Viktor Svendsen gick av efter fotbollen, lätt illamående.
¤¤¤

Vet att det har varit lite snålt med uppdateringar, men ibland är det stressigt... Big-Brother har startat nu, fritt fram att idiotförklara mig, shoot.

Glöm inte Facebook-sidan. Kan ju trots allt nå 100 följare innan söndag. HÄR!

Sköt om er, slit er med hälsan, fridens liljor.

Kristoffer Calle Carlsson #88
Jepp, så vad det gäller bloggmatchen så är jag inte direkt orolig, den verbala armbrytningen vinner jag med vänsterhanden samtidigt som den högra hänger sig med hundraprocentig inlevelse åt att tillfredsställa mitt libido, värre blir det på planen då Röke som började fantastiskt uselt har börjat få rejäl känning på kadetterna från Trossö och de metrosexuella skogshuggarna från Lönsboda och kommer, precis som #88 utlovar, offra både en och annan lem i kampen om division 1 plats nästa år. Personligen så har jag svårt att begripa att Röke ligger efter Örlogsstaden och Lönsboda, men så missade jag som tur var hemmamatchen mot Röke och vet därför inte vad dom går för.

Helt säker är jag dock på att Slätafly inte vill göra en lika usel insats som i höstas utan kommer trampa på lite bättre, jag hoppas att andrafemman fortsätter på inslagen väg och producerar poäng i massor samtidigt som förstafemman istället för att bara göra motståndarna trötta med 90% bollinnehav faktiskt får utdelning för detta.

Målskillnaden är också viktig, det blir nog bra mycket tuffare att knappa in på Kalmarsund i matcherna mot Palmstaden och Engelholm, så jag litar på att det kommer bli fullt ös och seger. Det är nämligen tvunget!

Inga kommentarer: