lördag 17 mars 2012

Inför Palmstaden

Jajjemän, nyss hemkommen från den sista tentan innan nästa tenta (vilket kommer dröja till juni, om jag inte åker på att omtenta såklart) och struntar en stund i att lägenheten antagligen skulle bli mindre kaotisk om jag lät en handgranat detonera i balsalen. Ägnar mig istället åt hälsosam återhämtning innan malthaltiga dryckers ljuvliga bouquet kommer få mina ögon att tåras av välbehag.

Givetvis går mina tankar även till mohikaner och kanoter (om än i något begränsad styrka, det måste erkännas) och dagens möte mellan Slätafly och Palmstaden. Palmstaden började helt fantastiskt bra och såg tillsammans med Sävsjö mycket starka ut, men om det var dåligt bortafacit som stjälpte Sävsjö så skulle jag nog säga att det i Palmstadens fall handlar om en alldeles för tunn trupp. Det har väl inte undgått många att poängligatoppen domineras av Palmstaden, där Krona, Persson och Berggren nu innehar plats ett, två och tre. Att dessa tre spelare är ruggigt farliga råder därom inga som helst tvivel, så spetsen i Palmstaden är det inget att anmärka på, det är bredden som felar. Endast tio ytterspelare har spelat nitton eller tjugo matcher, två till har spelat mer än femton.

Det håller inte om man vill vinna division ett, trots att inget lag är i närheten av fjolårets vinnare, Malmös nivå. Palmstaden är dock ett mycket, mycket tungt lag att möta, de är fysiskt starka och, när jag har sett dom, dödligt effektiva. Det kommer bli en ruggigt tuff match. Slätafly lär vara revanschsugna som fan sedan förra veckans svidande uddamålsförlust mot Engelholm och jag hoppas att det är det som får vågskålen att tippa över i vår fördel. Att Slätafly håller bolltempo kommer vara en avgörande faktor för tre poäng då Palmstaden spelar kompakt.

Jag hoppas att Slätafly bjuder världens bästa publik på ögongodis, och jag är säker på att stående ovationer väntar. Sista hemmamatchen för säsongen, så se till att fylla upp varenda jäkla millimeter sittplats och ge Slätafly det stöd dom förtjänar.

Dave Matthews får äran att påbörja uppladdningen inför tentafest. Vill ni har något med lite mer kraft rekommenderar jag You Suffer med Napalm Death. Kort och kompakt, med en jävla slagstyrka!

Inga kommentarer: