onsdag 7 mars 2012

Inför Engelholm

Trött, tröttare, jag. Värmer till lite potatis- och purjolöksoppa nu och märker att det enda brödet jag har hemma är den macka jag glömde äta till frukost. Knaprigt. Tröstar mig med lite


Efter en mycket lättare resa än förväntat i helgen väntar nu den match jag tror kommer bli tuffast av de som är kvar. Bortamatchen mot Engelholm. Förra mötet slutade 9-7 till vår favör men var inte så jämn som resultatet visar sett till spelet då jag tycker att Slätafly förde spelet och hade bra kontroll på Engelholm i princip matchen igenom och jag hoppas innerlig att detta kommer vara fallet även denna gång. Engelholm har dippat liiite granna efter jul och tappat på täten men har fortfarande en teoretisk chans, om än en väldigt liten sådan, att vinna serien och på hemmaplan med publiken i ryggen kommer man att ge allt, för det är verkligen sista chansen för deras del.

Det är bara för Slätafly att omfamna uppgiften och älska chansen man har till serieseger, våga att stå som vinnare. AJJJ! Varmt! Engelholm har många vinnarskallar i laget, men i helgen ska dom hänga lite, med blicken ner i backen efter vi är klara med dom. Älska den chansen. Eller hur Ramvall?

Foto: Tommy Bodling

Nästa vecka så är schemat lite tajt så jag lär knappast hinna skriva innan matchen mot Palmstaden. Kommer dessutom inte att kolla på den matchen heller då jag när matchen börjar befinner mig i ett tillstånd mellan dvala och koma (alternativt med ett glas Whisky i ett stökigt studentrum, men å andra sidan tar inte det ena ut det andra) efter tenta fredag-lördag. I vilket fall kommer det säkert vara en häftig match.

I predikaren står det att läsa: "Var icke obetänksam med din mun, och låt icke ditt hjärta förhasta sig med att uttala något ord inför Gud (eller entropi som vi säger på das Universität). Entropi är ju i himmelen, och du är på jorden; låt därför dina ord vara få."

Jag struntar i det mesta som står i bibeln men känner ändå att det finns en poäng, less is more har kanske aldrig varit bloggens grej, men jag avslutar kort med : Vi é Flajjes, puss på er!




Inga kommentarer: