fredag 30 september 2011

|Herrar A| Inför: Slätafly - Sävsjö

Jag har sett alla hemmamatcher sedan den mot FIBK 09-10 men den traditionen bryts nu till helgen eftersom jag istället för att titta på när Slätafly möter Sävsjö, ska umgås med mina polare Prandtl, Reynolds och Nusselt. Jag är inte helt överdrivet nöjd med detta men är så illa tvungen att klia dom på ryggen för att dom ska klia min. Alltså, inga highlights, inget enögt referat, lite mindre svordomar från läktarplats och en nervös snubbe utan naglar i Växjö blir kontentan av detta beslut. Förhoppningsvis blir det vinst, men det kommer bli mycket tufft. Vi hör vad Viktor Larsson har att säga om saken:

Då så kära publik var det äntligen dags för hemma premiär i årets division ett serie. En serie som vi började förra helgen och gjorde det med en väldigt skön trepoängare nere i derbyt mot Örlogsstaden. I en match där vi själva inte tyckte vi kom upp i normal standard. Men det är segrarna som räknas. I denna match är det Sävsjö som står för motståndet, ett stabilt div 1 lag som legat på den övre halvan i sin serie i nästan varje säsong. Enligt min mening ett välspelande lag med fin tradition vad det gäller egna ungdomar, som för övrigt vann sin premiär med hela 10-3. Så för vår del tycker vi att det ska bli väldigt skönt att möta ett lag som vill spela innebandy.
Träningsveckan har sett bra ut, det märks tydligt att självförtroendet fick en kick i och med segern senast. Vi fortsätter nöta passningsspel och jobba med att få till stabilare och längre anfallskombinationer.
Truppens status ser mycket bra ut och så när som på Simon Lundström så är alla friska och krya.
Vad blir viktigt? Vi behöver definitivt höja vårt spel ett par hack mot senast, detta gör vi med att vara tryggare med bollen och spela ett bättre försvarsspel samt att få bättre längd i anfallsspelet.
Nu är det dags för match i vår kära borg så hjälp oss skapa det där härliga trycket som bara finns i Torsås.

Dehär är Flyers
Tr. Viktor Larsson 
Vill man tillägga ett par grejer om Sävsjö (som jag förövrigt, utan att någonsin sett dom spela, ser som en farlig utmanare till seriesegern) måste man nämna bröderna Bjerhag och Jakob Johansson som tillsammans gjorde 132 poäng förra säsongen. Vågar nog påstå att det är en av de vassaste kedjorna i serien. Se upp för dom Flyers.

Jag kommer spamma F5 från 14.59 imorgon. Gör mig stolt

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hade varit kul om du hade tippat de andra matcherna också, det skapar ju lite intresse kring serien!

JM sa...

Då kommer det första tipset här

FBC Engelholm - Örlogsstadens IBK, 7-3
Palmstaden IK - FBC Kalmarsund, 5-5
Röke - Munka-Ljungby, 3-6
Hovslätts IK - Lönsboda IBK, 4-9
Carlshamns IBK - Höllvikens IBF, 5-6 sd.

Puppe sa...

Kom igen idag Flyers!! hoppas på seger idag med och varför inte med 7-5. Lycka till idag!

JM sa...

Då var omgång två färdigspelad och jag fick tyvärr inte in rätt resultat i någon match men väl rätt tecken i alla matcher utom Palmstaden - Kalmarsund, vilket jag får vara nöjd med.

Anonym sa...

Absolut bra tippat! Gör ett riktigt inlägg och tankar bakom tipset nästa vecka, det är alltid kul och veta vad andra tycker :)

Anonym sa...

När kommer inlägg om nästa omgång? :)

JM sa...

I sinom tid :)

Jag har mycket att göra i skolan samtidigt som jag gått och blivit sjuk. Kommer innan helgen, jag lovar!