torsdag 6 september 2012

Want in, like a substitute

Ganska dött på orkfronten. En värdelös sommar som avslutades med två veckors omtentaplugg och en veckas nollning är över men har definitivt satt sina spår. Då Flervariabelsanalysen och Kemitekniska processer inte bjöd på mjukstart så har dygnets timmar inte riktigt räckt till mer än återhämtning och förtvivlade försök att bota kronisk rastlöshet. Inte blir det bättre av att datorn jag skriver på konstigt nog inte tyckte så mycket om närkontakt med den (sedan 70-talet) ölmarinerade plastmattan som spänns upp av x- och y-axeln i min fantastiskt charmiga lägenhet. Prio ligger alltså inte på bloggandet just nu, men när jag orkar ta tag i mitt liv igen så ska jag nog kunna trolla fram dumheter ur ingenting precis som vanligt, var så säkra på det kära läsare(n).

På söndag tycker jag att ni ska kika på Slätaflys match mot Pixbo IBF i Sporthallen klockan 12.00 och heja fram Slätafly till femte (om jag nu räknar rätt) raka vinsten. Med största sannolikhet kommer jag inte att vara där denna gången heller, men det spelar kvitta. Faktum är att jag misstänker att jag överskattat min roll i laget något...

Jag fick förresten en hälsning av Munka-Ljungbys bloggare Larry att dom minsann inte är tjocka i år och att jag skulle sluta reta dom, för nu är vi tjockare än dom! Neener neener

Har det hänt något annat roligt i innebandyvärlden? Jo, förresten! I nya Innebandymagazinet har dom tippat Division 1 Södra Götaland, men eftersom jag inte prenumererar på skittidningar så har jag ingen koll på hur dom tänker. Någon läsare som har en aning?

Sen har det väl inte hänt så mycket, lite träningsmatcher här och var (Craftstaden mosade Landskrona med 9-2) men äsch, det känns som skit samma faktiskt.

Det är 68222 dagar, eller 186 år, nio månader och tretton dagar, sedan De la Gardieska palatset Makalös brann upp. Ehh. Ja det kan säkert sätta perspektiv på saker och ting.

Dags för mig att hålla käften, steka en hamburgare och leta efter hjärnans resetknapp.

Kanske lära mig sjunga som Matt Corby, det lär nämligen gå hem på campus.. 
 "Pull yourself out of this state dear
Acknowledge you were a fake here
From there on you might just grow
"





Jag kan även rekommendera Behemoth med låten Xul. Den passar bra vid encephalon-reboot, men då Behemoth och den polska regeringen (bokstavligt talat) inte kommer så bra överens så tänker jag inte länka till den, eftersom Komorowski och jag lärde känna varandra väl under min tid som gigolo i Belweder. Nä, så var det inte riktigt, men en skön låt är det ändå!

Inga kommentarer: