måndag 6 augusti 2012

Invigning av Torsås nya sporthall

Följande text är mina personliga åsikter och har inget med Slätafly som klubb att göra, dessutom är jag som vanligt inte helt och hållet seriös.
 
Är inte detta det pinsammaste som finns? Loket?! Sveriges största föredetting? Herregud. Vad fan ska han göra? Vad kostar han? Hade varit roligare med Leif Lotus istället, eller varför inte Kungen (och nu menar jag inte Kalle i Stockholm, utan den riktiga kungen, från Torsås). Hoppas fan att bandet är bra (jämfört med BST som var mitt förslag så lär dom dock bli en besvikelse), inte för att jag tänkt vara där förrän matchen börjar men ändå.

Hade det inte varit roligt att hitta på något jävligt udda istället? Typ pricka kommunfullmäktige under slogan: tre bollar, tre skott, tre blåmärken? Eller kanske en galen Slätaflyquiz med utslagsfrågan: Hur många salta S har Bo Milesson ätit i samband med Slätaflys hemmamatcher genom tiderna*? Jag hade velat se ett lidelsefullt tal av GM, där spottet yr och han går fram som en slåttermaskin och lovar serieseger! Sedan undrar jag var Torsås IBK håller hus? Var är Torsås Basket? Och Schackföreningen? Och Gerds Bould Boule's? Fick dom inte vara med?

*) det finns faktiskt ett rätt svar :)

Torsås är en dammig, torr och döende kommun. Invånarantalet minskar i takt med att jobben försvinner. De som bor kvar blir allt äldre och de flesta i min ålder flyttar härifrån. Många, som jag, börjar plugga men flyttar med största sannolikhet aldrig hem igen eftersom det inte finns några jobb. Det enda som lever är innebandyn, Mjölnerskolan och de företag som tillverkar älgskyltar och plockar spillning i skogen för vidareförsäljning till turistande tyskar och holländare. Varför inte visa lite engagemang för att Torsås har en ny sporthall, och ett lag att vara stolta över?

Vad jag har förstått så hörde Slätafly av sig till kommunen om invigningen men då var dom inte intresserade av något, nu ändrade dom sig och körde på egen hand. Med Loket :P Ja herregud. För att ytterligare bygga på domedagsstämningen jag så effektivt byggt upp så kör jag världens bästa låt. Ja, alltså om man gillar skrik från avgrundens getfarmar och ett tempo så långsamt att man hinner koka en kopp kaffe mellan slagen på virveltrumman. Och det gör man ju. Eller?


Efter den favoriten i repris (min favorit alltså) så känns det mycket bättre. Hur som helst så är det ändå matchen mot Kalmarsund som är huvudnumret nästa vecka, kommer att bli mycket roligt. Mer om den kommer.

Schemat för invigningsdagen (undrar om inte kommunen tror att SK står för sportklubb?):


12.00 Dörrarna öppnas. Välkomna in!
Dagens konferencier Leif ”Loket” Olsson minglar runt bland besökarna.

12.00 - 14.15
Torsås Gym & Träningscenter visar upp styrkehallen
Prova på skytte i B-hallen med Järnsida Skytteförening
Ponnyridning med Torsås Ryttare

12.20 - 12.50 Musikunderhållning
Musik från tjejgruppen álavie (Stage4you)

13.00 - 13.35 Innebandy
Lokala politiker vs Slätafly Flyers SK (ungdomslag P/F12)

13.40 - 14.00 Uppvisning av Friskis & Svettis

14.05 - 14.25 Uppvisning av Gullabo Swingers

14.30 - 14.55 Invigningsceremoni med Leif ”Loket” Olsson
Musik från álavie
Tal av Håkan Algotsson
Bandklippning

15.00 - 17.00 Innebandy
Slätafly Flyers SK vs FBC Kalmarsund
Uppvisning av Friskis & Svettis (1:a paus)
Uppvisning av Gullabo Swingers (2:a paus)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Detta har inget med artiklen att göra!
Kontakta gärna mej!
connycamper@hotmail.com
Detta gäller lite frågor som du verkar vara intresserad av att ställa!
Med vänlig hälsning,
Conny Camper
Åstorp/Kvidinge IBS

Anonym sa...

kostar det något?