fredag 23 december 2011

Battle of the Blogs (and hemsides)

Jag kan ju inte låta bli att skriva strunt så det blir en tidig julklapp från min sida (klapp som i snyting om du inte gillar det jag skriver.) Då jag är en flitig besökare på seriekollegornas hemsidor och eventuella bloggar tänkte jag att jag skulle försöka mig på att rangordna lagen för deras bravader på nätet. Sportsliga meriter är skitsamma. 

Carlshamns IBK - Tråkig hemsida rent grafiskt men välfylld och uppdateras ofta, men det märks att Sture Stenkoll saknar en mastersexamen i journalistik. Herrbloggen uppdateras inte jätteofta och jag har inte riktigt fått kläm på vad som är dess syfte. Betyg: 3,5

FBC Engelholm - Ambivalent. Blandar snyggt och tråkigt, men innehållet och uppdateringsfrekvensen är det inget fel på alls, tvärtom. Har inte hittat en blogg knuten till någon inom klubben så de personliga betraktelserna uteblir vilket är synd. Betyg: 6

FBC Kalmarsund - Riktigt snygg sida som uppdateras hyfsat. Man har höga ambitioner men räcker inte riktigt fram. Artiklarna skulle må bra av lite formatering för att se riktigt bra ut. Jätteplus för webb-tv som är riktigt bra filmat. Betyg: 7,5

Hovslätt IK - Har tagit genvägen laget.se vilket är praktiskt givetvis men renderar minuspoäng i min bok. Innehållet är minst sagt bristfälligt. Inför säsongen var det knäpptyst vilket betyder ytterligare minuspoäng. Betyg: 2,5

Höllvikens IBF - Fuskar precis som Hovslätt med laget.se men är mycket trevligare att läsa, flitigt uppdaterad (iaf i början på säsongen) och roligt att läsa Coach Ola's tips inför omgångarna. Höllvikens största tillgång är dock Mr. Mosers HIBF Undercover. Den sida jag besökt överlägset flest gånger sedan serien startat, och det är ingen slump. En blogg i min smak (trots att det är tydligt att han inte tycker särskilt bra om Slätafly) som är skriven med två glimtar i ögat, som uppdateras så gott som dagligen. Blandar vanligt skitsnack, ganska underhållande referat och interna grejer jag inte fattar ett skit av men fränt ändå. Höllviken har faktiskt ännu en bloggare i leden, nämligen Fyrur Fritz som jag inte följt jättelänge men skriver precis som sin kollega utan att bry sig vad folk tycker. Sammanfattat: Hyfsad hemsida, klockrena bloggar. Betyg: 9

Lönsboda IBK - Sämre än Hovslätt, helt meningslös. Betyg: 1,5

Munka-Ljungby IBK - Har också fuskat lite, men har slätat över det mycket bra. Uppdateras ganska ofta men är ganska tråkig. Deras blogg Inside H1 ger väl lite plus i kanten men jämfört med Moser och Fritz får jag lite Eddie the Eagle-vibbar över det. Fast inte lika roligt. Betyg: 5

Palmstaden IK - Fantastiskt ful hemsida som jag vägrar läsa av ren protest. När jag försökt har jag känt mig smutsig och låst in mig i garderoben och ätit Toblerone. Betyg: 2

Röke IBK - Har bytt hemsida nyligen från en riktigt kass till en som är helt tom, och fuskbygd. Än så länge. Betyg: 0

Sävsjö IBK - Jobbig sida där det är ganska knepigt att hitta, skriver förhållandevis mycket om matcherna men inte om varje match. Kollar därför inte här särskilt ofta. Betyg: 3

Örlogstadens IBK - Snygg hemsida som uppdateras ofta, men är inte jätteintressant att läsa. Då laget innehåller ett par charmtroll som kan hitta på en del dumheter är det synd att det inte bloggas något, det hade säkert blivit bra. Nu blir betyget bara: 4

Slätafly har ingen hemsida alls, eller, flyers.se länkar ju hit så därför blir betyget 0,5

Tabellen slutar alltså:

1. Höllviken
2. FBC Kalmarsund
3. FBC Engelholm
4. Munka-Ljungby
5. Örlogstaden
6. Carlshamn
7. Sävsjö
8. Hovslätt
9. Palmstaden
10. Lönsboda
11. Slätafly
12. Röke


2 kommentarer:

Mr Moser sa...

Tack för det fina betyget! Bra jobbat=)

/Mr Moser

JM sa...

Nemas problemas, dock är det synd att du (vi) är alldeles för ensamma. Tack själv!