torsdag 15 december 2011

Inför Carlshamn

Det känns inte bra egentligen. Jag hade inte tänkt skriva om Carlshamn i bloggens hundrade inlägg, men så blev det. Chickenfoot högre än grannarna tycker om får lindra smärtan lite, samt tanken på att Carlshamn inte är lika sexiga som oss! Jepp, snål, skäggig, skogshuggare = sexigt. Carlshamn = Donkengödig. Typ. Jag har aldrig gillat Carlshamn, men mina känslor är sällan särskilt rationella och i detta fallet grundar de nog sig på en pojklagsmatch i sista omgången mellan Carlshamn 1 och Carlshamn 2 som råkade sluta 15-2 eller nått, så att Carlshamn 1 vann serien med två måls marginal före oss. Egentligen är det rätt dumt. Jag borde tycka om Carlshamn. Slätafly har de senaste säsongerna varit ett mycket bättre lag än dom och det har blivit ganska lätta matcher. Dessutom gjorde jag mitt enda a-lagsmål mot blekingarna, ett tekniskt mirakel, i en träningsturnering för några år sedan. Carlshamn är måhända ett bättre lag nu än då men precis som förra veckan är detta en match Slätafly ska vinna.

Carlshamn började rätt uselt men dom har tagit sig mot slutet och överraskade väl alla genom att slå Palmstaden på hemmaplan med 6-5. Tre raka segrar i ryggen mot Palmstaden, Röke och Hovslätt är ju faktiskt bättre än Slätaflys segersvit. Dessa segrar har till stor del grundats av Martin Berggren och Zoltan Veszpremi som gjort 20 poäng var. Anton (Per Ragnar) Fransson som var ganska het förra säsongen har inte fått det att lossna riktigt i år och för mig får han gärna vara totalt skitkass imorgon. 

Som vanligt ska vi höra hur la tête ser på saker och ting:

Då var det dags för 2011 års sista match, och motståndare är ett välkänt lag för det flesta av er, nämligen Carlshamn. Ett lag som det finns en hel del individuell skicklighet i, som dock började säsongen ganska trevande men har kommit igång bra på slutet och tagit några fina skalper. Efter förra helgens match har vi tränat på riktigt bra, vi var långt ifrån nöjda med spelet sist. Dock så tog vi tre poäng och det är det som räknas. Så veckans fokus har legat på att få igång ett rörligare passningsspel med större noggrannhet än vi hade sist mot Röke. Tycker också att det sett betydligt bättre ut under veckans gång. Matchbilden kommer säkerligen bli så att vi får föra ganska mycket av spelet men det gäller att se upp med våra gästers sylvassa omställningar. Just sakerna som jag skrev ovan (rörlighet, passningstempo, noggrannhet) kommer att bli väldigt viktiga i dagens drabbning, det gäller också för oss att stå upp bra fysiskt idag.

Läget i truppen ser betydligt bättre ut än senast, den enda som saknas är Pelle Johnsson som fortfarande är knä skadad.



Så från oss alla i truppen vill jag passa på att önska en riktigt god jul och ett gott nytt år, tack för stödet, ni är ovärderliga.


Nu är det färdig snackat nu kör vi!



Dehär är Flyers
Tr. Viktor Larsson  
Ser fram emot en go match imorgon. Göttgöttigöttgött som dom säger i Karlshamn.

Inga kommentarer: