torsdag 11 augusti 2011

|Herrar A| Slätafly - Nybro IBK, 10-1

Så var premiären avklarad och den var precis som förväntat, varken usel eller lysande. Roligt att se två debutanter i a-laget, Kim Johansson och Olof Bondesson, båda födda 94 gå in och ta för sig och jag tycker att dom skötte sig mycket bra. Båda två visade prov på bra spelförståelse och var båda två mycket nära att näta.



Dessa båda herrar var ju inte dagens enda debutanter. Våra två nyförvärv från just Nybro gjorde sin första match i Slätafly någonsin. Emil Johansson spelade hela matchen och noterades för tre (var det va?) mål och var väldigt giftig framför buren. Jag gissar att han kommer göra en hel del mål i år. Jonathan Rudholm spelade bara en period på grund av känningar i en tumme, men det han visade upp gav mersmak. Han kändes lugn och stabil och spelade sig ur situationer på ett fint sätt. Visserligen testades aldrig hans defensiv under matchens gång men jag tvivlar inte på att han klarar av den biten också.

En något djupare analys av själva matchen kommer nog imorgon.

Första perioden och sista halvan av den tredje filmades (sen orkade jag inte mer, är inte riktigt matchfit än). Av någon anledning som jag måste ta reda på blev kvalitén sämre än förra säsongen. Grynigt och tråkigt, men jag jobbar på det.


Viktor sammanfattar matchen såhär:
Då var första träningsmatchen avklarad, i denna match stod våra kamrater från Nybro på andra sidan. Tycker att vi gör en ok insats för att vara första matchen. Varken mer eller mindre, slutresultatet skrevs till 10-1. Där vi kunde bjuda publiken på några fina kombinationer och ett rejält försvarsspel. Nämnas bör också Kim Johansson och Olof Bondesson som gjorde sin A-lagsdebut i denna match bägge födda 1994. Båda två stod för stabila insatser, roligt också att Emil Johansson från just Nybro fick hitta målet direkt i första matchen.

Nu ser vi fram mot en ny intensiv träningsvecka som avslutas på söndag i Oskarshamn, där det blir en miniturnering mellan oss Westervik och Craftstaden.

Sedan tog jag några bilder också. Gillar ni inte motiven? Det gör inte jag heller men om dom inte hade varit med hade folk märkt hur lite jag egentligen skriver. Håll till godo.


Jag hoppades på en kanon i krysset, fick nöja mig med bara krysset

Resterande Slätaflyare var måttligt imponerade av dramat mitt emot

Känns bra att det har dragit igång igen

Lyckad debut för Kim Johansson

Inga kommentarer: