fredag 8 februari 2013

Inför Husqvarna (IK)

På grund av en inte särskilt modest krapula kan följande inlägg te sig en smula virrigt.

Husqvarna på söndag alltså. Det lag i serien som har gjort näst minst mål, 63 stycken, endast Munka är sämre med 59, men som vi alla kommer ihåg så råkade dom göra 11 av dom i förra mötet som Slätafly med nöd och näppe lyckades vända på slutet. Att dom gör 11 mål på söndag ser jag som ganska osannolikt. Husqvarna är ett lag som är ett par klasser sämre än Slätafly. Det kvittar att dom har fått ett par förstärkningar sedan förra mötet, Slätafly är ett helt annat lag än då. Efter två sjukt tunga förluster mot Åstorp och Höllviken bör Slätafly vara sugna på  revansch och då kommer Husqvarna få det svettigt. Jag ser gärna bättre effektivitet i avsluten än senast men annars samma sköna attackinnebandy.

Men, Husqvarna ligger under strecket och kommer slåss med näbbar och klor för att vara så jävla jobbiga det bara går, de har bara tre poäng upp till sjundeplatsen och säkrare mark. Jag är dock optimistisk realist, Slätafly kommer vinna, det måste dom. Inte på grund av chans på Allsvenskan, det tåget lämnade oss på perrongen förra helgen, utan därför att jag säger det. Återstår att se hur stor min auktoritet verkligen är.

Annars inte mycket nytt. Jag har inte hört något mer om Jensgate så jag antar att han kommer få spela.

Det var länge sedan jag länkade till en låt som ingen lyssnar på så jag slänger upp lite mysig hårdrock, balsam för en alkoholmarinerad själ.




Nu ska jag sova lite.

Inga kommentarer: