torsdag 4 oktober 2012

Inför Landskrona

På lördag är det dags för den första div.1 matchen någonsin i vår nya sporthall. Slätafly har alltid varit tuffa att tampas med på hemmaplan och givetvis hoppas jag att både Slätafly och publiken kommer vara minst lika taggade som vanligt. Jag hoppas också att publiken dessutom är lika månghövdad och högljudd som vanligt. Faktum är att det kommer befinna sig åtminstone två huvuden där som rutinerade sporthallsbesökare inte kommer känna igen. Eftersom jag är född och uppvuxen på landet vet jag hur läskigt det kan vara med främmat så jag tänkte ge dom en kort presentation:


Här är Lucas. Han är 27 jordsnurr och tycker väldigt mycket om pizza. En man som har många kvaliteter, varav en är att han är otroligt tacksam att skriva limerickar om. Han är väldigt välutrustad. Singel är han också. När han äntrar sporthallen kommer han vara iklädd en Flyers-halsduk som kommer skina ikapp med skalpen hans. Lystrar även till namnen Lance och Vincent.


Nästa galning heter Oskar. Han är bara 22 år gammal och en riktig gaphals. Han är inte riktigt lika rolig att skriva limerickar om då det svenska språket inte innehåller invektiv som gör honom rättvisa men man har det ganska trevligt i hans sällskap ändå. Eftersom han får så gulliga lockar kommer han att kläs ut i en vacker Flyersmössa.

Dessa två är nyfrälsta flyersfans från Vipers-land som jag tänkt bjuda på guidad tur, förutom sprothallen ska  bland annat Rosenblads och Blå hallen få finbesök. Tycker att vi ska visa gentlemännen hur fasen man spelar innebandy och framför allt att vi kan skapa rejält tryck på läktaren. Landskrona ska få smaka på skogshuggarrevansch modell de luxe för det är dags att plocka fram allt det där som saknades förra helgen. Det betyder i praktiken det allra mesta. Landskrona kommer till skillnad från oss till matchen med tre stabila pinnar i bagaget och deras seger mot Malmhaug var det inte mycket att snacka om. Det kommer med största sannolikhet att bli en väldigt tuff match, precis som det ska vara, och antagligen kommer den bli mycket trevlig att titta på också!

Slätafly saknar Simon Lundström och Nils-Petter Hjelm men mönstrar i övrigt fullt lag, och däribland går ju Daniel Landqvist och Henrik Bergendorff att hitta. För Daniel är det ju en comeback i blåstället som gäller, men Henrik Bergendorff gör sin första hemmamatch iklädd nyss nämnda ställ någonsin. 

Hoppas ni har överseende med mitt otroligt knackiga bloggande (även med mina mått mätt) på senare tid, men jag har fan annat att tänka på. 

Vi ses på lördag klockan 15.00!

Inga kommentarer: