lördag 24 november 2012

Inför Sävsjö

Nu har jag för en stund tröttnat på mitt (med mina mått) extrema städryck, ett ryck som inte bara innehåller sedvanlig dammsugning och golvtorkning utan också skåpsrensning, elektronikdammande, byte av lakan och en liten skvätt wc-anka på slutet. Tentastädning. För den som inte är bekant med begreppet så innebär det att då skolarbetet står en upp halsen så gör man vad som helst för att slippa plugga, till och med städa är roligare just nu. Men fint blir det (återigen, med mina mått), för jag har precis packat ur den sista flyttlådan så nu har jag jättemycket plats i hallen. Nämnas bör att jag flyttade in i April. Om städmanin håller i sig kanske jag får för mig att sätta upp gardiner också.. 

Eftersom jag lätt även tröttnar på att sanera min lägenhet så tänkte jag pasua lite med att skriva lite om matchen imorgon, dessutom det första inlägget på min nya fina dator. Som de flesta redan har koll på så är det Sävsjö som väntar. Många vet säkert också att Sävsjö parkerar sist i tabellen med endast en poäng inspelad, den poängen kom i suddenförlusten mot Åstorp/Kvidinge i första omgången. Det betyder att Sävsjö kommer till Torsås med fem raka förluster i bagaget, ett föga imponerande snitt av ett lag som vid denna tiden förra säsongen såg ut som en utmanare till seriesegern. Visst svider bröderna Rodewalls klubbyte en hel del men det är inte enkom anledning till den miserabla säsongsinledningen. Sävsjö har helt enkelt sprungit vilse. Återstår att se om dom kan hitta tillbaka. I vilket fall så är det bröderna Bjerhag och Jakob Johansson som står för poängproduktionen även i år med över hälften av Sävsjös poäng.

I Slätafly är det lite bättre, men inte så mycket. Andra vinsten för säsongen kom förra helgen efter bortavinst mot svårspelade Lönsboda, men fortfarande är Slätafly inte så effektiva framför mål som man skulle kunna önska. Trots att man återigen vinner skotten, med förkrossande 29-16, är man i underläge en bit in i tredje perioden. Faktum är att Slätafly vunnit skotten i samtliga matcher förutom i den mot Landskrona. Att Slätafly ändå har gjort tredje mest mål av alla är naturligtvis positivt men att man släppt in flest mål tar ju lite udden av det hela. 

Därför önskar jag följande:
1. Alla Slätaflyspelare somnar till de ljuva tonerna av The Haunteds mycket mysiga platta betitlad The Dead Eye för att bli lite sådär lagom tjuriga. Alla spelare ska vara lika förbannade som Peter Dolving om saker och ting inte går som det ska.
2. Alla spelarfruar sexvägrar tills Slätafly har skrapat ihop 15 poäng, celibat kanske får fart på grabbarna. 
3.  En femmålsvinst. Målskillnaden ska upp på plussidan nu för helvete!
4. Ett rejält Braveheart-tal i omklädningsrummet innan intåg.
5. Tre poäng till Arsenal ikväll!
Se nu till att stötta Slätafly imorgon, se till att det blir seger. Nu ska jag återgå till Mt. Washmore. Vi hörs 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ett byte av klubba göra så mycket för Sävsjö?

JM sa...

Jepp