fredag 16 november 2012

Inför Lönsboda

Imorgon bär det av till skogarna precis nedanför skånegränsen för möte med Lönsboda IBK som har tagit många fler poäng hittills än vad jag hade räknat med. Men å andra sidan, om det fanns några som helst tvivel på att jag inte är en av de absolut sämsta tipparna norr om Larsens shelfis så råder det sedan förrförra veckans stryktipsrad inga som helst tvivel om den saken. Jag hade nämligen ett rätt. Jag hade alltså statistiskt sett fått fler rätt om jag slog en tärning där en en etta eller tvåa medförde en etta på kupongen, en trea och fyra medförde ett kryss och en femma och sexa medförde en tvåa. Det är faktiskt förbannat uselt.

Förra gången vi var i Lönsboda såg det ut så här:


Inte särskilt sexigt men det finns någon sorts härlig spartansk öststatscharm över det hela ändå. Den gången spelade Slätafly oerhört uselt i två perioder men vann sedan sista akten med 8-0 så det gick vägen ändå. Då var motståndarna tämligen anonyma och det är än värre idag då Mathias Andersson gick till Växjö Vipers på lån till denna säsongen men tydligen har kollektivet höjt sig. Det behöver Slätaflys kollektiv också göra. Spelar man som man gjorde i sista perioden mot Engelholm så slår man alla lag i denna serien men det känns ganska löjligt att säga det inför varenda match. Så länge Slätafly inte gör vad som krävs på plan så är lagets inneboende potential inte värt mer än det intorkade pisset på Rosenblads kundtoalett. Tänk vad skönt det hade varit om det kunde få lossna imorgon och Slätafly tog en stabil seger i en match som helt saknar dippar och dålig inställning.

Jag kommer inte åka och titta på matchen för jag hade tänkt snöa lite istället så ni får snällt följa den på livematch.innebandy.se från 15.00 och två timmar framåt.

Idag bjussar jag på lite mysig pluggmusik från ett Växjö som förmörkats av regntunga moln. Ibland hatar jag att det svenska språket är så förbannat begränsat, engelskan har ett trevligt ord som sätter stämningen direkt: ominous. Tycker man inte om jättebra musik rekommenderar jag X med Xzibit istället.


Inga kommentarer: