fredag 30 november 2012

Inför Malmhaug

På söndag bär containervagnarna till den kringresande Cirkus Bonnjävel av till Skånes hufvudstad Malmö för att möta Malmhaug KFUM i ett mycket spännande möte. På banan står två lag som har överraskat övriga lag hittills, det ena i positiv mening, det andra i negativ. Malmhaug har tre raka segrar i ryggen mot Husqvarna, Sävsjö och nu senast imponerande seger mot ojämna Munka-Ljungby. Oavsett intern målsättning så tror jag att samtliga runt D1SG är förvånade över att Malmhaug innehar fjärdeplatsen i skrivande stund.

Slätafly började knackigt som tusan men har vunnit två raka och enligt rapporterna så har inställningen på banan undan för undan börjat komma tillbaka och efter ett gäng förändringar i femmorna så har förhoppningsvis en mycket trevlig resa uppåt i tabellen påbörjats. Från Slätaflylägret finns bara ett sätt att se på matchen, nämligen vinst och därmed gå förbi Malmhaug i tabellen.

Malmhaug har ett par väldigt intressanta spelare i truppen, bland annat unga Jacob Carlesson och ledaren i Malmhaugs interna poäng- och skytteliga Jesper Ekberg. Jag har ingen aning om vad Malmhaug går för, om man kollar på tidigare matcher ser vi 1-5 mot Landskrona, 2-7 mot Åstorp, 5-10 mot Höllviken och 2-12 mot Palmstaden, men också uddamålsvinst mot Engelholm. Om det är någon slutsats man kan dra av detta så är den jag skulle dra att Malmhaug har tagit sig mot slutet och börjat komma in i division 1-tempo. Således har matchen alla förutsättningar att bli tight och svettig. När jag frågade Herr Holmberg om vad vi har att vänta oss svarade han så här:
"Räkna med hårt arbete på en stark korv med chili/vitlöksdressing. Matchen blir antagligen slumpmässig där chanstagande avgör."
Ett ganska dekadent och mystiskt svar, men jag tycker inte om det. Slätafly har spelat för många matcher slumpmässigt, jag önskar istället en match där vi ser ett bortalag som för och sätter sina chanser utan att släppa till onödigt farliga kontringslägen. Jag önskar en rättvis och stabil seger för Slätafly. Däremot så tror jag att det faktum att vi inte mött Malmhaug förut kan ställa till det. Och givetvis att Oscar Karlsson ska dit och titta.

Idag bjuds det på trevlig minimalistisk blues från några stockholmsgrabbar som precis fått fjun på pungen.

Inga kommentarer: