måndag 10 december 2012

KRBRRTZZZZZZ

Mjukvarufel. Var god formatera C:

Med sällan skådad frustration på grund av inkompetenta lärare, utebliven snö (ehh, ja faktiskt), fenomenet "Hästar finns inte" och en allmänt jätteskev värld skriver jag en snutt för att de stackare som fortfarande besöker bloggen ska få något nytt, om än inte särskilt intressant, att läsa. I går avgjordes VM och Sverige är återigen världsmästare. Jag kollade på Manchesterderbyt istället, trots att jag inte tycker särskilt mycket om något av lagen, speciellt det ena. VM är inte särskilt intressant. Det var också anledningen (förmodar jag) till varför det var spelledigt förra veckan. 

Nu till helgen väntar Munka-Ljungby på bortaplan, en resa som nästan alltid betytt en mycket knepig match. Munka-Ljungby befinner sig nu i en ganska prekär situation precis över nedflyttningsstrecket, en massiv formsvacka med fyra förluster på de senaste fem matcherna. Däremellan tryckte man dock dit Landskrona med 3-1 så det är tydligt att dom inte mist förmågan att spela innebandy helt och hållet, den är bara lite latent för tillfället. Det återstår att se hur mycket dom sprattlar i helgen.

Munka har gjort minst mål av alla i serien men har släppt in fem baljor mindre än Slätafly och har trots rejäla snedsteg bara tre poäng upp till Slätafly. Slätafly har som bekant börjat leta sig uppåt i tabellen och börjar så sakteliga hitta tillbaka till sitt rätta jag. Trevligt som attan tycker jag. Fortsätt på inslagen väg. Jag tror på en jämn match som inte avgörs förrän i slutet, men med en titt på formkurvorna spår jag bortaseger, säg 3-5.

Vad händer precis under seniorlagen då? Tyvärr försvann merparten av P96/97-laget spårlöst, så det är ett litet hopp ned till fjortonåringarna. Damlag saknas ju som bekant också men Slätafly har alltid haft en stark damverksamhet där Janne Hartman stöpte Sveriges bästa lag, med spelare som Kajsa Åkerman och Emma Andersson, men sedan har det varit ett litet glapp. Nu verkar dock tjejerna vara på återgång. 

P98/99 Står på 27 poäng efter elva matcher med den trevliga målskillnaden 58-28. De enda förlusterna har kommit mot seriesuveränen Färjestaden 1 och en snöplig uddmålsförlust mot CL98 men laget spelar bättre och bättre ju längre in i säsongen vi kommer och en hel del av spelarna har börjat smaka på seniorspel och medverkar på B-lagets träningar. Adam Svensson, Max Svensson och Daniel Cvjeticanin har också gjort debut i matchsammanhang, fler lär säkert ha gjort detsamma när säsongen ska summeras. Kom ihåg, hårt jobb är det enda som biter, det finns inga genvägar. Om allt går enligt planerna kommer ni få se ett par av dessa grabbar i herrtruppen om ett år eller två, var så säkra.

F96/97 går som självaste tåget och leder en haltande serie med 11 poäng efter nio matcher! Imponerande tycker jag. Flera av spelarna är födda 98/99 vilket gör bedriften än större. Ser med spänning fram emot framtiden för detta laget.

Eftersom jag sitter i bibliotekets källare med en ganska läskig utbytesstudent i det mörkaste hörnet som enda sällskap, som dessutom suttit och visslat så till den milda grad att min hjärna har smält lite i ena hörnet så tillägnar jag dagens låt till honom. Budskapet kan han inte missförstå..


Inga kommentarer: