torsdag 12 april 2012

Daniel Landquist gör comeback i Flyerströjan


Allas vår favorit, Daniel "Lankan" Landquist har bestämt sig för att han hör hemma i Division 1 och jag säger inte emot. Han har som alla vet gjort en sejour i Slätafly redan, säsongerna 08/09-09/10 där han gjorde sjutton poäng fördelat på elva mål och sex passningspoäng men hade ju som bekant stora problem med ett knä som spolierade en stor del av hans vistelse i Torsås. Föregående säsong spelade han i Örlogsstaden och visade då att all rehabträning gett resultat, i premiärderbyt var han rent av en av de absolut bästa på planen, totalt gjorde han 29 poäng (17+12) och spelade hela säsongen. I mina ögon en klassvärvning, Landquist är en extremt avig spelare som kan hitta på det oväntade. Välkommen tillbaka!

Viktor Larsson har följande att säga om Daniel:

Daniel är en spelartyp som vi fram tills idag saknade i Flyers, med sitt extremt aviga spel och dessutom med right fattning så skapar vi oss flera spännande alternativ. Att han dessutom har både bra spelförståelse och en hel del rutin gör att jag är väldigt nöjd med värvningen. Han är dessutom en kille som varit i Flyers tidigare så vi vet att han kommer passa in extremt bra i gruppen och klubben.

Frågestund med Lankan:

Hur känns det att vara tillbaka?
Direkt när man satte fötterna innanför halldörrarna så kändes det som att "komma hem". Den värme och omtanke som finns här uppe i Torsås är väldigt speciell. 

Vad var det som gjorde att du skrev på för Slätafly?
Ja detta kan jag ha en lång utläggning om men den korta version var att jag redan före förra säsongen bestämt mig för att inte spela i Div2 igen. Även om det är tungt och lämna en förening och personer som ligger mig varmt om hjärtat så har jag ofta uttalat mina ambitioner, och dem känner jag kan motsvaras uppe i Flyers nu när Örlogsstaden fick lämna serien efter redan en säsong. Får ju även nämna att det intryck Flyers gjorde på mig under min förra session här uppe inte precis försvårade valet. Laget, personerna runtomkring föreningen och publiken är riktigt goa.


Vad kommer du bidra med på planen kommande säsong?
Förhoppningsvis med mycket. Även om jag känner mig evigt ung så har jag några år i ryggsäcken nu och hoppas kunna bidra med min rutin, lugn och spelförståelse. Självklart så siktar jag även på och bidra till målproduktionen. Den föregående säsongen bestod mestadels av försvarande för egen del, så ska bli kul och förhoppningsvis hålla till lite mer på offensiv planhalva.  

Du hade skadebekymmer sist du var här, är det något som fortfarande påverkar ditt spel?
Ja korsbandsskadan jag åkte på den 13 december säsongen 2008-2009 förstörde något som kunde blivit riktigt bra. Men som de säger, med allting ont kommer något gott? Året i division 2 där man inte var lika rörlig som alla andra gjorde att man helt enkelt fick utnyttja andra kunskaper än och springa och kämpa, Vilket gjort att man utvecklats än mer som innebandyspelare. Jag vågar påstå jag är bättre än förra gången jag var här uppe, och det hoppas jag kunna visa publiken under hela kommande säsong!

Något annat du vill framföra till läsarna på världens bästa blogg?
Ja världens bästa blogg har jag följt sen den startades upp, underbar! Måste nämna att en tysk/polsk byggare släppte in mig i den nya hallen, den kan bli riktigt bra!
O sen ja, till läsarna kan jag ju ställa några frågor om vad som hänt sen senast jag var här uppe:
Är det sant att Sotarn har börjat passa bollen?
Ryktena säger Olas temperament gått från -5 till +2 efter sessionen i Norge, kan detta verkligen stämma?
Är Ålen en tvåvägsspelare nu för tiden?
Vem har tagit på sig och trösta såna som Ramvall, Swea mfl nu när DIF lämnade Elitserien för Allsvenskan? 


Flyersbloggen tackar Lankan för att han tog sig tid att svara på frågorna och ser med spänning fram emot när svaren på frågorna Lankan ställde börjar välla in i kommentarsfältet :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Lankinho :)

Anonym sa...

Hehe, välla in..