onsdag 2 november 2011

|Herrar A| Highlights: Slätafly - Kalmarsund

FBC Kalmarsund har filmat matchen och gjort ett väldigt bra jobb. Det enda som är tråkigt är att det inte finns repriser på Slätaflys mål men med tanke på att jag inte ens har med motståndarnas mål på mina highlights är det inget jag kan säga om saken. Man ska inte kasta pil i gummibåt.

Väldigt roligt för mig givetvis då jag inte såg matchen. Straffsituationen är svår att se om den var rätt dömd men en vacker straff var det iallafall. Många snygga mål och mina favoriter är Olas samt Jens första mål, båda snyggt placerade utan chans för målvakten.

Sedan vill jag tillägga ett par ord om den tråkiga nyheten att Nisse lägger klubban på hyllan. Jag bestämde mig för att inte skriva något igår utan låta Nisse tala för sig själv, det var han och inte jag som ville säga något, jag skulle ändå bara ha förstört hela grejen med dumma analyser och dumma ord. Innebandy är inte allt och jag stöttar hans beslut till 100%, går något så oviktigt (allt är relativt) som innebandy ut över något så viktigt (inte relativt) som familjen är det inte värt det. Tråkigt att höra givetvis, då Nisses kämparglöd och, efter fem säsonger i Slätafly, stora hjärta för klubben kommer att saknas både på och utanför planen. Ett fantastiskt avslut i Flyerströjan, bättre kan det väl knappast bli.

Nisse spelade 87 matcher med Slätafly, gjorde på dessa 39 mål och 14 assist.

Här kommer highlightsen för att kunna njuta igen och igen och igen av Nils-Petter Hjelms sista föreställning i Slätaflytröjan. Återigen, tack Kalmarsund för bra kameraarbete.


6 kommentarer:

jens sa...

Öj du kan ju inte ta bort det?!

Anonym sa...

Ingen uppdat när det gäller Tipset?

Anonym sa...

Straffen som Wittberg lägger, som enligt fbckalmarsund.se håller hög SSL-klass, borde ju enligt videon bli bortdömd? Vad jag kan se, genom att studera handbollens strafflinje, så drar han bollen bakåt?

Ewald sa...

Tycker också det ser ut som han drar bollen bakåt på videon. Men hade inte en tanke på detta när han la straffen live.. all cred till gamle Wittberg, bra straff....

JM sa...

Jomän, visst är straffen felaktig. Tur att det inte gjorde så mycket i slutänden

G sa...

Kolla noga på den domaren till höger i bild när straffen läggs.
Han tänker ju visa med armarna som att den är ogiltig? Sen ångrar han sig?
Men sen var de ju han som hade en ganska tveksam match rakt igenom!